söndag 3 april 2016

arbetat ute ~ working in my Rose Garden

there is a translator to the right
vilket underbart milt väder.....
i förra veckan kom det en pall med granit sten från Stenbolaget
( dom har 10% på rabatt just nu )
ja..... sten köper jag helst på nätet med hemleverans :)
det var både kantsten och trampstenar...

jag började lite försiktigt med att lägga ut trampstenarna på gräsmattan idag...
det ska bli en vacker slingrande gång mellan blommande rosenrabatter......
längst bort ligger de mer tätt..... som en liten uteplats.. där blir det en soffa
nu ska jag bara skära ut gräset under stenarna och lägga dom på plats.....

statyn "Hebe" står fint efter alla vinterstormar......
runt "Hebe" är det cirka 30 buskar med Austinrosen "Olivia Rose Austin"..... dessa planterade jag förra sommaren och de har klarat vintern mycket bra....

märk att jag skär rosorna rätt hårt och gör en liten "grop" runt varje planta, när jag ändå rensar jorden nu på våren, då blir det lätt att vattna och gödsla i sommar...
vill ni se mer om hur man beskär ROSOR ..,,,,, klicka HÄR
och hur man planterar... klicka HÄR

lite pyssel nu å Våren... men man får inte glömma att snart ser det ut som på bilden ovan
( Olivia Rose Austin i September 2015)

i VInterträdgården är det full fart på rosorna redan....
massor med knopp....... ni ska snart få se...

ja det är mycket ROSOR i mitt huvud nu..... men man får inte glömma alla vackra Vårblommor
kram kram 
Håkan




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar